Synsam Group Finland Oy, 2446347-2, (”Synsam”) hallinnoi verkkosivustoa synsam.fi. Synsamin yhteystiedot ovat saatavilla verkkosivustolla. Näitä osto- ja toimitusehtoja sovelletaan kuluttajien verkkosivustolla synsam.fi tekemiin ostoihin ja tilauksiin.
Tilaaminen
Tekemällä tilauksen synsam.fi-sivustolla asiakas hyväksyy nämä osto- ja toimitusehdot sekä Synsamin tietosuojakäytännön. Kaikki verkkosivustolla ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Voidakseen tehdä tilauksen verkkosivustolla, asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias. Toimitamme tuotteita vain Suomen sisällä.
Tilausvahvistus
Tilausvahvistus lähetetään heti ostoksen tekemisen jälkeen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. On tärkeää, että asiakas antaa oikean sähköpostiosoitteen, jotta häneen voidaan ottaa yhteyttä esimerkiksi mahdollisissa myöhästymistilanteissa jne.
Toimituskulut
Verkkokaupan toimitusmaksu on 3,99 €.
Toimitus
Varastossa olevat tuotteet, jotka on tilattu ennen klo 16.00, lähetetään saman päivän aikana. Toimitusaika on 2–4 arkipäivää. Tuotteet, joita ei tilaushetkellä ole varastossa, lähetetään mahdollisimman pian, usein noin 7 arkipäivän sisällä. Asiakkaalle mittatilauksena tehtyjen tuotteiden toimitus voi kestää hieman kauemmin, enintään 14 arkipäivää. Lähetämme koko tilauksen kerralla.
Saat sähköpostiisi lähetysvahvistuksen ja seurantakoodin paketillesi, kun pakettisi on matkalla sinulle. Valitettavasti emme voi vaikuttaa postissa tapahtuviin mahdollisiin viiveisiin, joita saattaa ilmetä esimerkiksi pyhien aikana. Jos et ole saanut pakettiasi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme customerservice@synsam.com
Tarjoamme toimituksia PostNordilla tai Budbeella, ja voit valita haluamasi vaihtoehdon kassalla. Mahdolliset vaihtoehdot voivat vaihdella postinumeron mukaan.
PostNord: Pienemmät paketit toimitetaan PostNordilla suoraan postilaatikkoosi, jos paketti mahtuu luukusta. Mikäli lähetys ei mahdu postiluukustasi, saat PostNordilta tekstiviestin, sähköpostin tai saapumisilmoituksen kun paketti on noudettavissa ilmoitetusta noutopisteestä. Voit seurata pakettiasi PostNordin sivuilla. PostNord toimittaa lähetykset yhdessä yhteistyökumppaneidensa Postin ja Matkahuollon kanssa.
Budbee: Budbeen kautta tarjoamme kotiinkuljetuksen tai toimituksen Budbee Box pakettiautomaattiin. Mahdolliset pakettiautomaatti vaihtoehdot näkyvät kassalla.
Tuotteet, joita ei ole varastossa
Mikäli tuotetta ei ole varastossa, lähetetään se yleensä noin 7 arkipäivän sisällä. Jos tuote on kuitenkin loppunut toimittajalta, saattaa toimitusaika olla hieman pidempi. Mikäli tuotteen, jota ei ole varastossa tilaushetkellä, toimitus myöhästyy, on sinulla luonnollisesti mahdollisuus peruuttaa tilauksesi ilman lisäkustannuksia. Asiakkaalle mittatilauksena tehtyjen tuotteiden toimitus voi kestää hieman kauemmin, enintään 14 arkipäivää.
Vahvuuksila olevien silmälasien toimitus
Yksitehoiset silmälasit ovat mittatilaustuotteita, jotka valmistetaan asiakkaan tilauksen perusteella. Yksitehoisten silmälasien toimitusaika on siis hieman pidempi kuin muilla tuotteilla, normaalisti 7-14 arkipäivää. Lähetykset lähetetään yllä olevan "Toimitus" -kohdan mukaisesti.
Maksutavat
Tarjoamme yhteistyössä Klarnan kanssa mahdollisuutta maksaa ostoksesi laskulla, erissä, maksukortilla, Mobile Pay:llä sekä verkkopankkimaksulla. Näitä maksutapoja kutsutaan yhteisesti nimellä Klarna Checkout. Antamalla tietoja maksun yhteydessä hyväksyt Klarnan ehdot. Klikkaamalla ”Vahvista tilaus" hyväksyt Synsamin maksu- ja toimitusehdot sekä tietosuojakäytännön.
Maksaminen laskulla
Lasku lähetetään sähköpostitse kun tilauksesi lähetetään varastoltamme. Maksuehto on 30 päivää. Laskutusmaksuja ei veloiteta. Voit valita paperilaskun 0,50 euron postimaksua vastaan saatettuasi tilauksen loppuun. Myöhästyneestä maksusta veloitetaan 5 euron maksumuistutuskulu. Viivästyskorko on 7 % lisättynä voimassaolevalla viitekorolla.
Osamaksu
Voit halutessasi jakaa maksusi 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukaudelle, jolloin näet mikä kuukausieräksesi muodostuu. Maksaessasi erissä saat lisäksi kaikki ostoksesi yhdistettyinä kuukausilaskulle. Näin saat hyvän yleiskuvan ja maksat ainoastaan yhden laskutusmaksun. Voit myös milloin tahansa vaihtaa joustavaan erämaksuun yksinkertaisesti maksamalla laskussa ilmoitettua pienemmän tai suuremman summan. Lue lisää Klarnan erämaksusta täällä.
Korttimaksu
Tarjoamme Klarnan välityksellä turvallista maksutapaa VISA, MasterCard- ja American Express-korteilla ilman korttimaksuja. Mitään korttitietojasi ei säilytetä meillä, vaan niitä säilytetään yhteistyökumppanillamme Klarnalla, jolla on SSL-sertifikaatti ja joka täyttää niin sanotun Payment Card Industry Data Security Standards -standardin (PCI DSS) vaatimukset.
Verkkopankkimaksu
Mikäli sinulla on käytössäsi Danske Bankin, Pohjolan, Nordean, Säästöpankin, S-Pankin tai Aktian verkkopankkitunnukset, voit maksaa suoraan verkkopankkisi kautta Klarna Checkoutin avulla. Tällöin kirjaudut sisään omaan verkkopankkiisi ja rahat veloitetaan suoraan pankkitililtäsi.
Edut ja alennukset
Myymälöiden kampanjatarjoukset, B2B-alennukset, jäsenedut ja Synsamin henkilökuntaedut eivät ole voimassa synsam.fi-verkkokaupassa.
Takuut
Synsam on vastuussa tavaroissa olevista virheistä sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti, mutta sen lisäksi Synsam tarjoaa tuotteilleen kuluttajansuojalainsäädännön vaatimuksia pidemmälle menevän takuun. Kilpailu- ja kuluttajasuojaviraston sivut löytyvät täältä.
Yksitehoiset silmälasit
Yksitehoisten silmälasien tilaamiseksi synsam.fi-sivustolta tarvitaan voimassa oleva optikon tai silmälääkärin resepti. Sen, että sinulla on resepti, vahvistat tilauksesi yhteydessä. Reseptisi ei saa olla vanhempi kuin yksi vuosi.
Synsam.fi-asiakkaana sinua palvelevat ammattitaitoiset optikot yli 30:ssä liikkeessä. He voivat auttaa sinua tarkistamaan silmiesi oikeat vahvuudet. Ota tarvittaessa yhteyttä lähimpään Synsam-liikkeeseen. Synsamissa suosittelemme näöntarkastusta vuosittain. Tarkastamme silloin lasiesi vahvuuden sekä silmiesi terveyden ja varmistamme, että sinulla on todella parhaat lasit juuri sinulle. Olemme täällä sinua varten, jos silmälaseissasi ilmenee pienintäkään ongelmaa ja voit useimmissa paikoissa saada apua 7 päivänä viikossa. Jos tarvitset jostain syystä minkäänlaista hoitoa, löydät liikkeistämme myös silmälääkäripalvelut. Varmistamme aina, että saat parhaan hoidon, jos kaikki ei ole kunnossa.
On tärkeää, että myös kehykset istuvat mukavasti ja hyvin, ja tämä on usein hyvin yksilöllistä. Jos tunnet että kehys ei istu oikein tai se on epämukava, voit tulla johonkin liikkeistämme saadaksesi apua sen säätämiseen. Moni kohta voidaan säätää useimmissa kehyksissämme, joten tule rohkeasti liikkeeseen niin säädämme kehyksen juuri sinulle sopivaksi.
Yhteenveto:
Piilolinssit
Tilataksesi piilolinssejä synsam.fi-sivustolta, on sinulla oltava voimassaoleva resepti optikolta tai silmälääkäriltä niiden linssien osalta, joita haluat tilata. Tilauksesi yhteydessä vahvistat, että resepti on omasi. Lisäksi vahvistat, että tiedät kuinka käsitellä ja hoitaa piilolinssejäsi sekä että ymmärrät vääränlaisen piilolinssien käytön voivan vahingoittaa silmiäsi ja pahimmassa tapauksessa näköäsi. Resepti ei saa olla yhtä vuotta vanhempi.
Synsam.fi-sivuston asiakkaana voit kääntyä ammattitaitoisten optikoidemme puoleen lähimmässä Synsam-liikkeessämme, kun tarvitset palveluita linssien kokeilemisessa ja silmiesi tarkistuksessa. Me Synsamilla suosittelemme vuosittaista silmätarkastusta. Tällöin tarkastamme kaiken aina linssiesi vahvuudesta ja silmien terveydestä alkaen sekä varmistamme, että sinulla on nykyaikaisimmat ja juuri sinulle parhaat linssit käytössäsi. Olemme paikalla sinua varten, mikäli pienintäkään ongelmaa linssiesi kanssa esiintyy, ja saat useimmilla paikkakunnilla apua 6 päivänä viikossa. Jos jostain syystä tarvitset jonkinlaista hoitoa, on meillä hyvät yhteydet paikallisiin silmälääkäreihin. Varmistamme, että saat hoitoa, mikäli kaikki ei toimi niin kuin pitäisi. Mikäli piilolinssit tai silmät eivät tunnut hyvältä, ota linssit pois ja ota yhteys lähimpään Synsam-liikkeeseen.
Tarkastuksen yhteydessä saat meiltä luonnollisesti myös silmälasireseptin ja täten mahdollisuuden hankkia piilolinssejäsi täydentävät lasit. Hyvin toimivan piilolinssien käytön kannalta on tärkeää olla myös toimivat silmälasit ajoittaista käyttöä varten. Silmälasien tulee olla niin hyvät, että niitä voi käyttää töissä, vilustuessa tai muissa tilanteissa, joissa silmät voivat ärsyyntyä.
Yhteenveto:
Synsam.fi-sivustolta löydät silmien terveyttä tukevat, mukavat ja turvalliset piilolinssit.
Synsam Lifestyle -piilolinssisopimus
Jos haluat tilata samat tuotteet toistuvasti, voit valita Synsam Lifestyle -piilolinssisopimuksen. Valitset itse, haluatko toimituksen kuukausittain, joka toinen kuukausi, neljästi tai kahdesti vuodessa. Ensimmäinen tilaus lähetetään sinulle välittömästi tilauksen tehtyäsi, ja seuraava tulee heti sen jälkeen samana päivänä valitsemasi aikavälein, siihen saakka kunnes irtisanot kestotilauksen. Voit irtisanoa Synsam Lifestyle -piilolinssisopimuksen milloin tahansa, mutta kuitenkin viimeistään lähetystä edeltävänä arkipäivänä. Klarna Checkout tarjoaa kestotilauksesi maksutavaksi joko laskun tai luottokorttimaksun. Lue enemmän Synsam Lifestyle -piilolinssisopimuksesta tästä.
Peruuttamisoikeus
Sinulla on soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön mukainen oikeus peruuttaa ostoksesi ja palauttaa tuotteet 30 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun sinä tai jokin kolmas osapuoli (ei kuitenkaan kuljetusyhtiö) on vastaanottanut tavaran. Verkkokaupan asiakkaana sinulla on myös 90 päivän peruutusoikeus tilattaessa yksitehoisia silmälaseja. Peruutusoikeus ei kuitenkaan koske seuraavanlaisia tuotteita:
Jos haluat käyttää peruutusoikeutta, sinun tulee lähettää selvä viesti asiakaspalveluumme customerservice@synsam.com
Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiin normaalisti arkena n. 24 tunnin sisällä. Pyhät- ja loma-ajat saattavat vaikuttaa vastausaikoihin, jolloin vastausaika on keskimääräistä pidempi.
Mikäli peruutat ostoksesi, Klarna tulee palauttamaan sinulta vastaanotetut maksut, mukaan lukien myös toimituskulut (lukuun ottamatta ylimääräisiä toimituskuluja), jotka ovat syntyneet sen vuoksi, että toimitustavaksi on valittu jokin muu kuin edullisin tarjoamamme vakiotoimitustapa). Maksu palautetaan ilman aiheetonta viivästystä. Maksu voidaan kuitenkin palauttaa vasta silloin, kun olemme saaneet tuotteet takaisin sinulta. Klarna käyttää samaa maksutapaa maksun palauttamiseen kuin olet alun perin käyttänyt oston yhteydessä, mikäli kanssasi ei nimenomaisesti sovita muutoin. Missään tapauksessa takaisinmaksu ei tule maksamaan sinulle mitään. Muista ilmoittaa myös Klarnan asiakaspalveluun palautuksestasi.
Sinun tulee palauttaa tuote meille ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua siitä päivästä (90 päivää yksitehoisille silmälaseille), kun olet tehnyt meille ilmoituksen kaupan peruuttamisesta. Peruutukselle asetettua määräaikaa katsotaan noudatetun, jos lähetät tuotteet takaisin ennen tämän 30 päivän (90 päivää yksitehoisille silmälaseille) ajanjakson päättymistä.
Lähettääksesi tuotteen takaisin tulee sinun käyttää toimituksen mukana tullutta palautuslomaketta, jonka nimi on ”MyPack Return”. Liimaa palautuslomake pakettiin ja jätä paketti PostNordin/Matkahuollon toimituspaikkaan. Käyttämällä mukana tullutta palautuslomaketta, on palautus sinulle ilmainen. Muistathan säilyttää palautuskuitin niin kauan, kunnes olet saanut sähköpostitse tiedon palautuksen vastaanottamisesta.
Palautukset
Kun olet tekemässä palautusta, pyydämme sinua ilmoittamaan seuraavat tiedot:
Synsam maksaa normaalit toimituskulut Suomen sisällä kaikista palautuksista, jotka tapahtuvat näiden ehtojen mukaisesti ja käytettäessä mukana toimitettua rahtikirjaamme. Tilauksesi ja toimituskulujen palautus suoritetaan yleensä 14 päivän sisällä samalla maksutavalla, jota käytit ostohetkellä.
Synsam ei maksa eikä ole vastuussa itse maksamistasi palautuksista tai paketin katoamisesta tämän kuljetuksen aikana. Synsam ei ole vastuussa toimituksista, jotka liittyvät virheellisiin tai viivästyneisiin palautuksiin tai hyväksymättömiin reklamaatioihin liittyvistä palautuksista.
Reklamaatiot
Jos olemme toimittaneet väärän tai viallisen tuotteen, pyydämme sinua olemaan meihin yhteydessä mahdollisimman pian ongelman ratkaisemiseksi. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen customerservice@synsam.com tai soita numeroon +358 10 237 3996 ja kerro virheestä.
Mikäli emme voi ratkaista ongelmaa, voit luonnollisesti tehdä tuotteesta valituksen uuden tuotteen saamiseksi. Valitukset tulee tehdä meiltä saadun ohjeistuksen ja alla kuvatun mukaisella tavalla. Valitusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat virheellisiä soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla. Mikäli haluat vedota tavaran virheeseen, tulee Synsamiin olla yhteydessä yllä kuvattujen yhteystietojen välityksellä niin pian kuin mahdollista virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitukset, jotka tehdään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, katsotaan aina tehdyiksi oikeassa ajassa.
Synsam on vastuussa palautuskuluista hyväksyttyjen valitusten osalta.
Kun reklamoitu tuote on palautettu ja valitus hyväksytty, korvaa Synsam sinulle vahingon soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Synsam pyrkii toteuttamaan tämän 30 päivän kuluessa siitä, kun Synsam on vastaanottanut valituksen. Tämä voi kuitenkin kestää pidempäänkin tuotteen laadusta riippuen. Synsam pidättää itsellään oikeuden hylätä valitus, mikäli käy ilmi, että tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla virheellinen.
Valitusasioissa Synsam noudattaa kuluttajariitalautakunnan tai muiden vastaavien eurooppalaisten lautakuntien suuntaviivoja, Kuluttajariitalautakunta, KKV ja Verkkovälitteinen riidanratkaisu ODR.
Noutamattomat lähetykset
Lähetyksiä säilytetään toimituspisteessä 14 päivän ajan ennen kuin ne palautetaan meille.
Henkilötiedot
Sinun yksityisyytesi ja henkilötietojen suojasi ovat Synsamille tärkeitä. Lue lisää Synsamin tietosuojakäytännöstä täällä.
Linkit
Synsam.fi-sivusto sisältää jonkin verran linkkejä muille internetsivustoille, jotka eivät ole Synsamin vaikutuksen alaisia. Lisäksi Synsamin vaikutuspiirin ulkopuolella olevat internetsivustot saattavat sisältää Synsam.fi-sivustolle johtavia linkkejä. Synsam pyrkii siihen, että Synsam.fi-sivusto linkkaa ainoastaan verkkosivuille, jotka jakavat Synsamin tietosuoja- ja turvallisuusmääräykset, mutta Synsam ei ole vastuussa asiakkaan muille verkkosivustoille antamien henkilötietojen tai muiden tietojen suojasta tai salassapidosta. On suositeltavaa, että asiakas suhtautuu varovaisuudella ja tutustuu kyseisen internetsivuston tietosuojamääräyksiin.
Tekijänoikeudet
Kaikki tällä verkkosivustolla oleva sisältö, kuten tekstit, grafiikka, tunnukset, kuvat, äänitteet, digitaalinen sisältö ja ohjelmistot, kuuluu Synsamille tai toimittajillemme ja on suomalaisen ja kansainvälisen tekijänoikeuslainsäädännön alla suojattu.
Virheet
Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin verkkosivustolla olevissa tiedoissa sekä oikeuden muuttaa hintoja ilman etukäteistä tiedottamista. Synsam pidättää oikeuden hintojen tarkastamiseen, loppuunmyyntiin, varaston muutoksiin, teknisiin ongelmiin, teknisiin muutoksiin sekä mahdollisiin typografisiin virheisiin sivustollamme/mainoksissamme. Pidätämme oikeuden peruuttaa virheellisiä tilauksia.
Määräysten pätemättömyys
Mikäli tuomioistuin tai muu toimivaltainen toimielin julistaa näiden ehtojen osan pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, säilyvät muut ehdot edelleen voimassa muuttumattomina eikä tällä ole vaikutusta muiden ehtojen täytäntöönpanokelpoisuuteen. Ehtoa on kuitenkin sovellettava lain sallimissa rajoissa tavalla, joka on mahdollisimman lähellä näiden ehtojen alkuperäistä tarkoitusta.
Ylivoimaiset esteet
Synsam ei vastaa viivästyksistä, jotka ovat johtuneet Synsamista riippumattomista syistä ja joita se ei ole voinut kohtuudella ennakoida, kuten esimerkiksi yleisestä työtaistelusta, salamaniskusta, tulipalosta, sodasta, terroristi-iskusta, muuttuneista viranomaismääräyksistä tai muista yleisistä säännöksistä, operaattorin verkon virheistä, yleisestä liikennevälineiden, tavaroiden, tietoliikenteen tai energian puutteesta tai muusta vastaavasta olosuhteesta taikka alihankkijoiden tai palveluntarjoajien palveluiden virheistä tai viivästyksistä, jotka ovat johtuneet edellä mainituista olosuhteista. Tällaiset olosuhteet muodostavat Synsamille vapautumisperusteen, mikä tarkoittaa suoritusten lykkääntymistä ja vapautusta vahingonkorvausvastuusta tai muusta seuraamuksesta. Mikäli Synsam on estynyt täyttämästä velvoitteitaan yllä kuvatun seikan vuoksi, Synsam tiedottaa tästä asiakkaitaan ja ilmoittaa ylivoimaisen muodostavat olosuhteet. Synsam ilmoittaa asiakkaalle, kun ylivoimaisen esteen muodostava olosuhde päättyy. Mikäli este jatkuu yli kahden (2) kuukauden ajan, on sekä asiakkaalla, että Synsamilla oikeus purkaa kauppa välittömin vaikutuksin.
Muutokset ehtoihin
Synsam pidättää jatkuvan oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin. Muutokset näihin ehtoihin julkaistaan synsam.fi-sivustolla. Muutokset tulevat sovellettavaksi 30 päivän kuluttua siitä, kun Synsam on informoinut sinua muutoksista tai vaihtoehtoisesti hyväksyessäsi ehdot uuden ostoksen tai synsam.fi-sivustolla vierailun yhteydessä.
Sovellettava lainsäädäntö ja riitojen ratkaisu
Ensisijaisesti riidat ratkaistaan yhteisymmärryksessä asiakkaan ja Synsamin välillä. Antaakseen kuluttajalle valinnanvapauden ratkaista mahdollinen riita tavallisen tuomioistuimen ulkopuolella, noudattaa Synsam aina kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Näiden ehtojen tulkintaa tai sovellettavuutta koskevat riidat ratkaistaan Suomen lain mukaisesti ja, mikäli asiakas ja Synsam eivät kykene ratkaisemaan riitaa yhteisymmärryksessä, ne ratkaistaan kuluttajariitalautakunnassa taikka viime kädessä yleisessä tuomioistuimessa.