Ruotsalaiset kuluttajat valitsivat Synsamin jo neljättä vuotta peräkkäin optisen alan vastuullisimmaksi brändiksi Sustainable Brand Index 2022 -vertailussa. Synsam Groupin kattava kehitystyö ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi on tehnyt vaikutuksen ruotsalaisiin kuluttajiin. Vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa kysytään ruotsalaisten kuluttajien mielipidettä eri brändien kestävyydestä. Oman toimialansa voittajaksi valittiin Synsam, Ruotsin johtava optikko- ja silmäterveysketju, joka nousi myös kokonaislistauksessa useita sijoja.
– Synsam Groupin ilmoitus silmälasituotannon siirtämisestä Aasiasta Ruotsiin on saanut erinomaisen vastaanoton. Sanoista tekoihin ryhtyminen ilmastovaikutuksemme vähentämiseksi on tehnyt Synsamista esikuvan - olemme yhtiö, jossa halutaan työskennellä ja jonka tuotteita halutaan ostaa. Olemme saaneet todella paljon positiivista palautetta, mikä kertoo ruotsalaisten kuluttajien aidosta sitoutumisesta kestävän kehityksen kysymyksiin. Otamme tämän upean kunnianosoituksen vastaan lämpimin sydämin ja ylpeydellä, Synsam Groupin toimitus- ja konsernijohtaja Håkan Lundstedt sanoo.
Sustainable Brand Index on Euroopan suurin kestävyyttä käsittelevä bränditutkimus. Tutkimukseen vastasi 60 000 henkilöä, ja se sisälsi 1 400 brändiä. Ruotsissa kysyttiin 21 640 vastaajan mielipidettä 381 brändistä 35 eri toimialalla. Tutkimus tehtiin marraskuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana. Löydät lisätietoa Sustainable Brand Index -tutkimuksesta osoitteesta www.sb-index.com.
Aiheet: Kestävä kehitys, Kestävyys
Synsam Group on Pohjoismaiden johtava optikkoketju, jolla on laaja ja edullinen Lifestyle-tarjonta. Synsam Group tarjoaa laajan valikoiman silmien terveyteen ja silmälasimuotiin liittyviä tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat asiakkaiden erilaisiin elämäntyyleihin ja tarpeisiin. Konsernilla on noin 4 000 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 5 miljardia Ruotsin kruunua (2022). Synsam Groupilla on Pohjoismaissa noin 500 myymälää, jotka toimivat Synsam, Synsam Recycling Outlet ja Tanskassa Profil Optik brändien alla. Digitalisaation, sopimusmyynnin ja muiden innovatiivisten konseptien myötä Synsam Groupilla on vahva asema pohjoismaisilla optiikkamarkkinoilla, mm. asiakastyytyväisyydessä, tuotetarjonnassa ja ESG:ssä. Synsam Group on listattu Nasdaq Stockholmiin (SYNSAM). www.synsamgroup.com